luni, 4 noiembrie 2013

Piatra Mare de noiembrie

Bruno cel lenes
Am aflat de la colegul Alex ca s-a reparat canionul 7 Scari... Mie imi placea si inainte, asa rupt cum era,  avea farmecul de Indiana Jones. Dar daca tot l-au facut frumos, si tot e inca vreme buna in noiembrie, am dat o fuga sa vedem minunea.

In teorie, sambata 2 noiembrie era gratis, dar de duminica 3 era cu plata, 10 lei (5 pentru copii). Am zis ca sambata o sa treaca puhoiul si mai bine mergem duminica, pe liniste. Teapa... si duminica a fost gratis. Bine pentru portofelul multimii, prost pentru linistea sufleteasca. Intr-un fel e incurajator sa vezi ca atata lume merge pe munte.

Aglomeratie
Canionul arata foarte bine acum, s-a facut si curatenie odata cu instalarea podurilor si scarilor noi, si din punctul meu de vedere merita sa platesti o taxa pentru lucrurile facute bine. Podurile noi par foarte solide, podestele sunt din gratar metalic solid, trepte zdravene, o mica trecere cu rondele de busteni, o amenajare in susul canionului pentru a retine bustenii adusi de viituri...e foarte ok. Au refacut si cabanuta de la intrarea in canion, unde gasesti acum "refreshments" si bere, plus bancute noi pentru lenesi. Probabil acolo se taie si biletele. Am auzit si pareri, ca e mult 10 lei, ca nu ar trebui sa dai bani ca sa vizitezi muntele... Si asta e adevarat. Dar daca numai asa se poate face ceva frumos, asta e...

Dupa canion, am urcat pe triunghi albastru, urmat de banda rosie si banda albastra, spre Pestera de Gheata. Pestera debuteaza de fapt cu un fel de crapatura in munte cu mici saritori ascendente, usor de trecut, dupa care urmeaza unele mai mari care coboara. Prima e echipata cu cablu, dar mai departe nu am ajuns. Din povestiri se pare ca oricum nu mai era mult de mers. Dragalasa, zic. Nimic extra, dar a rupt ritmul si a solicitat si alte grupe de muschi.

La coborare nu am gasit drumul prin Sirul Stancilor, care ne-ar fi dus direct inapoi la Dambul Morii, asa ca am luat-o pe varianta mult mai lunga pe banda albastra spre Bunloc. Unde am ajuns exact cand se intuneca, si am prins o panorama frumoasa cu luminile Brasovului. Si da-i in jos...

Mai multe poze mai jos.



Scara cea mare






Intrarea in Pestera de Gheata





Brasov by night






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu